Klasa 8c
Moi Drodzy!
Dziękuję Wam za pracę, w tym jakże trudnym dla wszystkich roku szkolnym. Nie spotkamy się na zakończeniu roku, więc dziś już chciałabym życzyć Wam udanych wakacji!!! Mam nadzieję, że zobaczymy się we wrześniu :))))))
23.06.2020 i 24.06.2020
Temat: Oglądamy film “Moneyball”.
Dzisiejszy temat jest na 2 godziny lekcyjne.
Dziś obejrzymy film “Moneyball” z roku 2011 w reżyserii Bennetta Millera, według scenariusza Aarona Sorkina i Stevena Zailliana, napisanego na podstawie książki Moneyball: The Art of Winning an Unfair Game Michaela Lewisa i wydanej w roku 2003. W rolach głównych występują Brad Pitt i Jonah Hill. Film opowiada historię selekcjonera klubu baseballowego Oakland Athletics, Billy’ego Beane’a, który rezygnuje z tradycyjnych metod doboru zawodników do drużyny. Zatrudnia także jako swego asystenta specjalistę od statystycznych analiz umiejętności poszczególnych zawodników (Jonah Hill), absolwenta Yale.
Zwrócimy uwagę na niektóre matematyczne aspekty pokazane w filmie, w których nasza ulubiona dziedzina nie tylko pomaga zrozumieć, dlaczego wybrana strategia postępowania przynosi lepsze efekty niż dotychczasowa, ale też pozwala planować działania tak, aby uzyskiwać coraz lepsze efekty.
Film tutaj:
19.06.2020 i 22.06.2020
Temat: Oglądamy film “Piękny umysł”.
Dzisiejszy temat jest na 2 godziny lekcyjne.
Film tutaj:
15.06.2020
Temat: Utrwalenie wiadomości z klasy 7.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Rozwiąż zadania:
![](https://lh4.googleusercontent.com/SahmwfweOfamCDwGlturljqTKTEjZwIQuhequ_zsmGmc_IyUW5Dr-3buPMxdsygKH0u_LmgiGS5AMTF6ZKD9Dq-6kV0mVLWbHZR_t-WrK5cOB73-pJG8-PWVDkGxqr_2VhoSW6tW)
3. Sprawdź odpowiedzi:
10.06.2020
Temat: Utrwalenie wiadomości z klasy 7.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Rozwiąż zadania:
![](https://lh3.googleusercontent.com/63dYpg7lv95YGbzxaj4PwmU_YHYfNVUw6q2IjWMyXnWnsSKPYCV6c4swnsGPtccW-HksFCN-LP7-JU8AHj6pWPNH4wajQvRRnfA8zbRagTYDLjYylfa3XK3ZFEM92bNWEVVeZ4fd)
3. Sprawdź odpowiedzi:
09.06.2020
Temat: Utrwalenie wiadomości o wyrażeniach algebraicznych i równaniach.
08.06.2020
Dziękuję Wam za pracę, w tym jakże trudnym dla wszystkich roku szkolnym. Nie spotkamy się na zakończeniu roku, więc dziś już chciałabym życzyć Wam udanych wakacji!!! Mam nadzieję, że zobaczymy się we wrześniu :))))))
23.06.2020 i 24.06.2020
Dzisiejszy temat jest na 2 godziny lekcyjne.
Dziś obejrzymy film “Moneyball” z roku 2011 w reżyserii Bennetta Millera, według scenariusza Aarona Sorkina i Stevena Zailliana, napisanego na podstawie książki Moneyball: The Art of Winning an Unfair Game Michaela Lewisa i wydanej w roku 2003. W rolach głównych występują Brad Pitt i Jonah Hill. Film opowiada historię selekcjonera klubu baseballowego Oakland Athletics, Billy’ego Beane’a, który rezygnuje z tradycyjnych metod doboru zawodników do drużyny. Zatrudnia także jako swego asystenta specjalistę od statystycznych analiz umiejętności poszczególnych zawodników (Jonah Hill), absolwenta Yale.
Zwrócimy uwagę na niektóre matematyczne aspekty pokazane w filmie, w których nasza ulubiona dziedzina nie tylko pomaga zrozumieć, dlaczego wybrana strategia postępowania przynosi lepsze efekty niż dotychczasowa, ale też pozwala planować działania tak, aby uzyskiwać coraz lepsze efekty.
Film tutaj:
19.06.2020 i 22.06.2020
Temat: Oglądamy film “Piękny umysł”.
Dzisiejszy temat jest na 2 godziny lekcyjne.
Obejrzyj film “Piękny umysł” z roku 2001 w reżyserii Rona Howarda według scenariusza Akivy Goldsmana z Russellem Crowe w roli głównej, opowiadający historię matematyka noblisty Johna Nasha. Scenariusz tego filmu powstał na podstawie książki Sylvii Nasar pod tym samym tytułem, wydanej w roku 1998.
Spróbuj przede wszystkim zrozumieć niektóre najważniejsze i najprostsze do zrozumienia elementy matematycznej teorii Johna Nasha, której opracowanie przyniosło kolejne odkrycia i przyczyniło się do rozwoju ekonomii. Zwróć uwagę na sceny, w których pojawią się odniesienia do stylu i metod pracy matematyków. Chcemy podpatrzeć, na ile to możliwe, co z ich praktyki radzenia sobie z problemami moglibyśmy wykorzystać, ucząc się.
Każdy z nas jest pod wieloma względami wyjątkowy i może osiągnąć większy lub mniejszy sukces na polu nauki lub w innych wybranych przez siebie dziedzinach. Świadomość swoich marzeń i mocnych stron ułatwia podejmowanie kluczowych decyzji oraz osiąganie zamierzonych celów. Jednocześnie ważna jest wiedza o tym, że własne ułomności nie muszą stanowić przeszkody na tej drodze. W wypadku bohatera filmu “Piękny umysł” w dużym stopniu to właśnie jego słabość (choroba umysłowa) dała mu przewagę nad innymi, ale to nie dzięki schizofrenii osiągnął on wyniki zasługujące na Nagrodę Nobla (1994), lecz dzięki walce z tą chorobą. Sukcesy w panowaniu nad słabościami uszlachetniły i wyostrzyły jego matematycznie ukierunkowany umysł.
Podczas oglądania filmu wyłów z niego fragmenty, w których przedstawione są te szczególne predyspozycje głównego bohatera, dzięki którym był on w stanie dokonać swego odkrycia w dziedzinie teorii gier i w ekonomii.
Film tutaj:
15.06.2020
Temat: Utrwalenie wiadomości z klasy 7.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Rozwiąż zadania:
3. Sprawdź odpowiedzi:
10.06.2020
Temat: Utrwalenie wiadomości z klasy 7.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Rozwiąż zadania:
3. Sprawdź odpowiedzi:
09.06.2020
Temat: Utrwalenie wiadomości o wyrażeniach algebraicznych i równaniach.
- Bardzo proszę, aby każdy wszedł w podany link. Jest tam do rozwiązania 10 prostych zadań z wyrażeń algebraicznych i równań.
- Wpisz swoje imię i nazwisko, żebym wiedziała, że podjąłeś pracę. Test możesz rozwiązywać kilkukrotnie. Będziesz miał do niego odpowiedzi.
- Czas jest 1 godzina, żebyś nie musiał się spieszyć.
- Korzystaj z zeszytu, jeśli potrzebujesz.
- To nie jest na ocenę, nie musisz się stresować.
08.06.2020
Moi Drodzy!
Skończyliśmy cały, zaplanowany na klasę 7, materiał. Zapraszam teraz do dwóch lekcji powtórkowych.
Temat: Utrwalenie wiadomości o potęgach i pierwiastkach.
- Bardzo proszę, aby każdy wszedł w podany link. Jest tam do rozwiązania 10 prostych zadań z potęg i pierwiastków.
- Wpisz swoje imię i nazwisko, żebym wiedziała, że podjąłeś pracę. Test możesz rozwiązywać kilkukrotnie. Będziesz miał do niego odpowiedzi.
- Czas jest 1 godzina, żebyś nie musiał się spieszyć.
- Korzystaj z zeszytu, podręcznika jeśli potrzebujesz.
- To nie jest na ocenę, nie musisz się stresować.
05.06.2020
Temat: Sprawdzian z działu: “Figury na płaszczyźnie”.
W dniu dzisiejszym piszesz sprawdzian. Będzie się on składał z dwóch części. Część 1 będziesz pisał na stronie testportal. Część 2 piszesz w zeszycie i zdjęcie rozwiązanych zadań musisz przesłać do mnie na adres: wanesa.osewska@o2.pl
Wszystko musisz wykonać do jutra (06.06) do godz. 12.00.
Część 1
Każdy z rodziców w e-dzienniku dostał kod jednorazowego użycia. Wejdź w link: https://www.testportal.pl/ i na żółtym tle, w białej ramce znajdziesz miejsce na wpisanie kodu. Postępuj zgodnie z tym, co zobaczysz na ekranie.
- Włączyłam opcję “uczciwy rozwiązujący”, co oznacza, że jeśli będziesz w trakcie rozwiązywania sprawdzianu zaglądał w inne miejsca na swoim komputerze/telefonie to wyświetlą się ostrzeżenia.
- W tej części jest 10 pytań, na których rozwiązanie masz 30 minut. Za te pytania możesz zdobyć maksymalnie 10 punktów.
- Przygotuj kartkę, długopis - może będziesz chciał w trakcie pisania wykonać jakieś obliczenia.
Część 2
Do rozwiązania masz dwa poniższe zadania. Rozwiąż je w zeszycie. Za oba zadania możesz zdobyć maksymalnie 4 punkty.
Zdjęcia rozwiązań prześlij na adres: wanesa.osewska@o2.pl
Powodzenia!
03.06.2020
Temat: Powtórzenie wiadomości z figur na płaszczyźnie.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz obliczanie miar kątów,
- utrwalisz obliczanie pól figur płaskich,
- utrwalisz przystawanie trójkątów,
- utrwalisz zamianę jednostek,
- utrwalisz układ współrzędnych.
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Rozwiąż zad.1-8 str. 146-147 z podręcznika.
3. Sprawdź, czy prawidłowo rozwiązałeś:
02.06.2020
Temat: Środek odcinka - rozwiązywanie zadań.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jak obliczać drugi koniec odcinka, jeśli dany jest jeden koniec i środek tego odcinka.
Dziś o godz. 8.30 zapraszam na lekcję online, podczas której rozwiążemy następujące zadanie:
01.06.2020
Temat: Środek odcinka.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jak obliczać współrzędne środka odcinka.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Obejrzyj film:
3. Zapisz w zeszycie notatkę:
4. Zapisz i rozwiąż zadanie:
5. Sprawdź, czy prawidłowo rozwiązałeś:
29.05.2020
Dziś zacznę od zapowiedzenia sprawdzianu z działu “Figury na płaszczyźnie”. Sprawdzian odbędzie się 05.06.2020 roku w testportal.pl.
Temat: Pola figur w układzie współrzędnych.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jak obliczać pola figur w układzie współrzędnych.
Dziś o godz. 9.30 zapraszam na lekcję online, podczas której rozwiążemy zad. 51, 52 (ab) str. 152. Lekcja potrwa ok. 30 minut. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
27.05.2020
Temat: Układ współrzędnych na płaszczyźnie.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jak zbudowany jest układ współrzędnych,
- jak zaznaczać punkty w układzie współrzędnych,
- jak odczytywać punkty zaznaczone w układzie współrzędnych.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Obejrzyj filmy wprowadzające w temat:
- https://pistacja.tv/film/mat00402-uklad-wspolrzednych-wprowadzenie?playlist=610
- https://pistacja.tv/film/mat00403-odczytywanie-i-zaznaczanie-punktow-w-ukladzie-wspolrzednych?playlist=610
4. Rozwiąż w zeszycie zad. 1,2 str. 143 z podręcznika.
5. Sprawdź, czy prawidłowo rozwiązałeś:
26.05.2020
Temat: Rozwiązywanie zadań o polach figur za pomocą równań.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jak rozwiązywać zadania na obliczanie pól figur z zastosowaniem równań.
Dziś o godz. 8.30 zapraszam na lekcję online, podczas której rozwiążemy zad. 30, 31, 32 str. 202. Lekcja potrwa ok. 30 minut. Zapisz wcześniej temat w zeszycie.
25.05.2020
Dziś zaczniemy od napisania kartkówki z pól figur. Na jej wykonanie masz czas do jutra (26.06) do godz.12.00. Na kartkówce masz do rozwiązania 7 zadań w czasie 20 minut.
Każdy z rodziców w e-dzienniku dostał kod jednorazowego użycia. Wejdź w link: https://www.testportal.pl/ i na żółtym tle, w białej ramce znajdziesz miejsce na wpisanie kodu. Postępuj zgodnie z tym, co zobaczysz na ekranie.
Przygotuj kartkę, długopis - może będziesz chciał w trakcie pisania wykonać jakieś obliczenia.
Powodzenia!Temat: Pola figur - zadania praktyczne.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz obliczanie pól figur.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Wykonaj zad. 5, 7(a) str. 131 z podręcznika.
3. Sprawdź, czy prawidłowo rozwiązałeś:
22.05.2020
Temat: Obliczanie długości odcinków w figurze znając jej pole.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jak obliczać za pomocą równań, długości boków lub wysokości w wielokącie, znając jego pole.
Dziś o godz. 9.30 zapraszam na lekcję online na Skype, podczas której rozwiążemy poniższe zadania z podręcznika: zad. 4, 12, 15, 21(a,c), 22 str. 136-139. Lekcja będzie trwała ok. 30 minut.
20.05.2020
Temat: Obliczanie pól figur.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jak obliczać pola wielokątów.
Dziś o godz. 9.30 zapraszam na lekcję online na Skype, podczas której rozwiążemy poniższe zadania. Zastanów się nad ich rozwiązaniem, zanim przyjdziesz na lekcję. Wcześniej zapisz temat lekcji w zeszycie i przerysuj (lub wklej) poniższe rysunki.
19.05.2020
Temat: Pola figur.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- przypomnisz wzory na pola figur,
- jak obliczać pola trójkątów i czworokątów.
Dziś o godz. 9.30 zapraszam na lekcję online na Skype, podczas której rozwiążemy poniższe zadania.
Lekcja będzie trwała ok. 20 minut. Przygotuj się do niej wcześniej:
1. Przynieś zeszyt.
2. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
3. Zapisz w zeszycie wzory na pola figur.
4. Przerysuj figury z dzisiejszego zadania do zeszytu.
18.08.2020
Temat: Wielokąty foremne.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- co to jest wielokąt foremny,
- jak obliczyć kąt wewnętrzny wielokąta foremnego.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Obejrzyj podane w dzisiejszej lekcji filmy a następnie na ich podstawie zrób w zeszycie notatkę zawierającą informacje:
- co to jest wielokąt foremny,
- jak obliczyć kąt wewnętrzny wielokąta foremnego bez pomocy wzoru (zapisz przykład z pięciokątem foremnym),
- jaki jest wzór na obliczanie kąta wewnętrznego wielokąta foremnego,
- oblicz kąt wewnętrzny ośmiokąta foremnego za pomocą tego wzoru.
- https://pistacja.tv/film/mat00508-wielokaty-foremne?playlist=491 obejrzyj tylko do minuty 5:50
- https://pistacja.tv/film/mat00509-kat-wewnetrzny-wielokata-foremnego?playlist=491
15.05.2020
Temat: Przystawanie trójkątów - zadania na dowodzenie.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz cechy przystawania trójkątów,
- jak rozwiązywać zadania polegające na uzasadnianiu przystawania trójkątów.
Dziś o godz. 9.30 zapraszam na lekcję online na Skype, podczas której rozwiążemy poniższe zadania.
1. Przynieś zeszyt.
2. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
13.05.2020
Temat: Uzasadnianie przystawania trójkątów.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz cechy przystawania trójkątów,
- jak rozwiązywać zadania polegające na uzasadnianiu przystawania trójkątów.
Dziś o godz. 9.30 zapraszam na lekcję online na Skype, podczas której rozwiążemy najpierw zadanie, które sprawdzi, czy rozumiecie już cechy przystawania trójkątów, a następnie rozwiążemy zad.1 i 2.
Lekcja będzie trwała ok. 30 minut. Przygotuj się do niej wcześniej:
1. Przynieś zeszyt. Przerysuj (może być odręcznie) lub wydrukuj i wklej rysunki.
2. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
12.05.2020
Temat: Cechy przystawania trójkątów.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- po czym rozpoznać figury przystające,
- jakie są cechy przystawania trójkątów.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Dzisiejszy temat jest nowy. Dzisiejszy temat jest bardzo ważny. Będzie nam bardzo potrzebny w dowodzeniu i tak naprawdę bez zrozumienia tego tematu rozwiązywanie zadań z geometrii w przyszłości będzie skomplikowane.
3. Obejrzyj poniższe filmy:- https://www.youtube.com/watch?v=kuxH3xvPAOk
- https://pistacja.tv/film/mat00488-przystawanie-trojkatow?playlist=538
11.05.2020
Temat: Obliczanie obwodu wielokąta.
Czego nauczysz na tej lekcji?
- jak obliczać obwód wielokąta,
- jak obliczać bok wielokąta, mając dany jego obwód za pomocą równań,
- jak obliczać boki lub pole czworokąta z wykorzystaniem informacji o stosunku długości boków oraz obwodzie figury za pomocą równań,
- utrwalisz rozwiązywanie równań.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Za chwilę będziesz rozwiązywał zadania dotyczące obliczania obwodu (przypominam, że obwód to suma długości wszystkich boków). Bardzo proszę, abyś do każdego zadania (oprócz 13) zapisywał równanie. Wiem, że dasz radę rozwiązać te zadania bez równań, ale nie taki jest cel dzisiejszej lekcji.
3. Wykonaj zad. 4(a,c), 7, 13 str.121-123.
4. Wykonaj jeszcze dwa poniższe zadania.
Zad.1. Stosunek długości boków równoległoboku wynosi 3 : 4, a jego obwód ma 28 cm. Oblicz długości boków tego równoległoboku.
Zad.2. Obwód prostokąta wynosi 48 cm, a stosunek długości boków ma się jak 2 : 6. Oblicz pole tego prostokąta.
5. Sprawdź rozwiązania. Prześledź je bardzo uważnie, zwłaszcza jeśli sam rozwiązałeś inną metodą.W RAZIE JAKICHKOLWIEK TRUDNOŚCI Z DZISIEJSZĄ LEKCJĄ, BARDZO PROSZĘ DAJ ZNAĆ NA SKYPE.
08.05.2020
Temat: Obliczanie miar kątów - zadania na dowodzenie.
Czego nauczysz się na dzisiejszej lekcji?
- jak rozwiązywać zadania wymagające uzasadniania,
- utrwalisz obliczanie miar kątów w trójkątach i czworokątach.
Dziś o godz. 9.30 zapraszam na lekcję online na Skype, podczas której rozwiążemy poniższe zadania.
Lekcja będzie trwała ok. 30 minut. Przygotuj się do niej wcześniej:
1. Przynieś zeszyt.
2. Zapisz temat lekcji w zeszycie, wpisz treści zadań oraz przerysuj rysunki do zeszytu.
06.05.2020
Temat: Obliczanie miar kątów za pomocą równań.
Czego nauczysz się na dzisiejszej lekcji?
- jak obliczać miary kątów w trójkątach i czworokątach stosując do tego równania.
Dziś o godz. 9.30 zapraszam na lekcję online na Skype, podczas której omówimy temat lekcji i rozwiążemy zad.5 str.107 i zad. 27, 28, 29 str. 202 z podręcznika.
05.05.2020
Temat: Obliczanie miar kątów w trójkątach i czworokątach.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz obliczanie miar kątów w trójkątach i czworokątach.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Rozwiąż zad.12 str.113 i zad.10, 11 str.122.
3. Sprawdź rozwiązania tutaj:
04.05.2020
Temat: Kąty w czworokącie.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jak obliczać miary kątów czworokąta.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Obejrzyj film przypominający, jak obliczać miary kątów w trapezach i równoległobokach.
3. Wykonaj w zeszycie notatkę:
4. Rozwiąż z podręcznika zad.6 str.121 i zad.25 str.150.
5. Sprawdź rozwiązania. Proszę prześledź je dokładnie.
- Wszystko ci zaznaczyłam, użyłam wielu kolorów i opisów, żebyś dobrze zrozumiał każdy element rozwiązania, choć tak naprawdę nie trzeba w zadaniach typu “oblicz” tak dokładnie wszystkiego rozpisywać.
- Zwróć uwagę, że bardzo często stosowałam równania do obliczania miar kątów. Będzie nam to bardzo potrzebne, jak przejdziemy do dowodów. Dobrze będzie jak już zaczniesz stosować równania do rozwiązywania zadań związanych z geometrią.
29.04.2020
Temat: Kąty w trójkącie.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- przypomnisz wiadomości dotyczące kątów w trójkątach,
- jak obliczać miary kątów w trójkątach.
Dziś o godz. 9.00 zapraszam na lekcję online na Skype, podczas której omówimy temat lekcji i rozwiążemy zad. 6(a,c), 9(a), 10 str. 112 z podręcznika.
1. Przynieś zeszyt, podręcznik, linijkę, ołówek i długopis.
2. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
28.04.2020
Temat: Rodzaje kątów.
Czego nauczysz się na dzisiejszej lekcji?
- przypomnisz z klasy 6 co to są kąty przyległe, wierzchołkowe, odpowiadające, naprzemianległe, półpełne, pełne,
- jak obliczać miary kątów.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Przypomnij podstawowe rodzaje kątów:
- http://scholaris.pl/resources/run/id/48288 ostre, proste, rozwarte, wklęsłe, półpełne i pełne
- http://scholaris.pl/resources/run/id/48290 kąty przyległe, wierzchołkowe, naprzemianległe, odpowiadające
Zad. Proste k i l są równoległe. Oblicz miarę kąta x i alfa.
4. Sprawdź, czy prawidłowo wykonałeś:
27.04.2020
Temat: Utrwalenie wiadomości ze statystyki.
Czego nauczysz się na dzisiejszej lekcji?
- utrwalisz, jak odczytywać informacje z diagramu,
- utrwalisz pojęcie średniej arytmetycznej,
- utrwalisz, jak należy rysować diagram,
- utrwalisz obliczanie prawdopodobieństwa zdarzeń.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Rozwiąż w zeszycie lub na oddzielnej kartce poniższe zadania. Nie przepisuj treści.
3. Wykonaj zdjęcie tym rozwiązaniom i prześlij na mail: wanesa.osewska@o2.pl w tytule wpisując klasę oraz imię i nazwisko. Bardzo proszę, aby twoja praca z dzisiejszej lekcji została wysłana do jutra (28.04). Otrzymasz za nią ocenę. W razie jakichkolwiek problemów z przesłaniem pracy proszę o wiadomość w e-dzienniku lub na Skype.
24.04.2020
Temat: Prawdopodobieństwo - rozwiązywanie zadań.
Czego nauczysz się na dzisiejszej lekcji?
- utrwalisz obliczanie prawdopodobieństwa zdarzeń.
Dziś o godz. 11.30 zapraszam na lekcję online na Skype, podczas której rozwiążemy zad. 5, 6, 7, 8, 9, 11 str. 311-312.
Lekcja będzie trwała ok. 20 minut. Przygotuj się do niej wcześniej:
1. Przynieś zeszyt, podręcznik i coś do pisania.
2. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
22.04.2020
Temat: Obliczanie prawdopodobieństwa zdarzeń.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz obliczanie prawdopodobieństwa zdarzeń.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Wykonaj ćwiczenia interaktywne. Weź kartkę i długopis, gdyż w wynikach może pojawić się skrócony ułamek.
Przeanalizuj dokładnie źle zrobione przykłady.
Uwaga!
Jako ciekawostkę (nie musisz oglądać) zapraszam na 4,5 minutowy film. To tylko dla uczniów o mocnych nerwach! Prawdziwy thriller!
21.04.2020
Temat: Zdarzenia losowe - talia kart.
Czego nauczysz się na dzisiejszej lekcji?
- jak obliczać prawdopodobieństwo zdarzeń polegających na losowaniu kart z talii kart.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Zacznijmy od tego, jak wygląda talia kart. Oto ona:
Talia składa się z 52 kart.
Występują w niej następujące kolory:
- W talii jest 13 trefli, 13 pików, 13 kierów i 13 karo.
- W talii mamy następujące figury: as (A), król (K), dama (Q), walet (J). Zatem mamy 4 asy, 4 króle, 4 damy i 4 walety.
- Inne karty w talii to: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. Każdej jest po cztery.
- Wiemy, że w talii występują też jokery, ale nie bierze się ich pod uwagę, chyba, że wspomniano o tym w treści zadania.
Wszystkie wiadomości dotyczące talii kart musisz umieć! Zanotuj najważniejsze informacje w zeszycie.
3. Zapisz w zeszycie poniższy przykład:
4. Wykonaj ćwiczenie interaktywne:
20.04.2020
Temat: Sprawdzian z działu: “Procenty”.
W dniu dzisiejszym piszesz sprawdzian.
- Na wykonanie sprawdzianu masz czas do jutra (21.04) do godz. 12.00.
- W link możesz wejść tylko raz.
- Pisz uczciwie, bez pomocy kolegów, koleżanek, rodziców czy innych osób!
- Nie zaglądaj do zeszytu, książek ani internetu.
- Włączyłam opcję “uczciwy rozwiązujący”, co oznacza, że jeśli będziesz w trakcie rozwiązywania sprawdzianu zaglądał w inne miejsca na swoim komputerze/telefonie to wyświetlą się ostrzeżenia.
- Na sprawdzianie jest 14 pytań, na których rozwiązanie masz 30 minut.
- Przygotuj kartkę, długopis - może będziesz chciał w trakcie pisania wykonać jakieś obliczenia.
Sprawdzian tutaj:
17.04.2020
Temat: Zdarzenia losowe - rzut monetą i kostką.
Czego nauczysz się na dzisiejszej lekcji?
- jak obliczać prawdopodobieństwo zdarzeń polegających na rzucie monetą, dwiema monetami i rzucie sześcienną kostką do gry.
Dziś o godz. 10.00 zapraszam na lekcję online na Skype, podczas której omówimy temat lekcji i rozwiążemy zad.1, 2 str. 310-311.
Lekcja będzie trwała ok. 20 minut. Przygotuj się do niej wcześniej:
1. Przynieś zeszyt, podręcznik i coś do pisania.
2. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
15.04.2020
Temat: Prawdopodobieństwo zdarzeń.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- co to jest i jak obliczyć prawdopodobieństwo pewnego zdarzenia,
- jaki wynik jest możliwy,
- co to jest zdarzenie niemożliwe, zdarzenie pewne,
- jakie zdarzenia są sprzyjające.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Dziś proponuję, abyś bardzo uważnie obejrzał trzy filmy:
- https://pistacja.tv/film/mat00434-prawdopodobienstwo-wprowadzenie
- https://pistacja.tv/film/mat00430-losowanie-na-loterii?playlist=385
- https://pistacja.tv/film/mat00431-ile-jest-kulek-w-pojemniku?playlist=385
08.04.2020
Temat: Łamigłówka logiczna Sudoku.
Czego się nauczysz na tej lekcji?
- rozwiniesz logiczne myślenie.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Dziś proponuję Ci rozwiązywanie łamigłówki Sudoku. Nie jest to tradycyjna wersja, tylko uproszczona. Jednak jeśli nie znasz tej zabawy, to warto rozpocząć właśnie od takiej.
Zasady są następujące:
Do pustych okienek wpisz numery od 1 do 9 w taki sposób, aby każdy numer znalazł się w całej tabeli tylko jeden raz w każdym rzędzie, w każdej kolumnie i w każdym kwadracie 3 na 3.
Spójrz, co jest rzędem, kolumną i kwadratem 3 na 3. Zaznaczyłam ci odpowiednim kolorem.
3. Łamigłówki sudoku znajdziesz w poniższym linku. Wykonaj tyle, ile masz ochotę. Możesz je wykonać w komputerze lub wydrukować:
4. Jeśli duże sudoku okazło się na razie zbyt trudne, to rozpocznij od jego mniejszej wersji.
Zasady są takie same. Poza jedną: teraz należy wpisać liczby od 1 do 4. Link do łamigłówki:
07.04.2020
Zacznę dziś od zapowiedzenia sprawdzianu z procentów. Odbędzie się 20 kwietnia 2020 r. Forma sprawdzianu i dokładna godzina zostanie podana po Świętach.
Temat: Zbieranie i opracowywanie danych statystycznych.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
-jak przedstawić dane w postaci diagramu słupkowego,
- jak zrobić poprawną podziałkę na osiach i legendę.
1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Udaj się na podaną poniżej stronę:
Obejrzyj króciutki filmik i wykonaj w zeszycie podane tam ćwiczenie 1 - przerysuj do zeszytu tabelkę i ją wypełnij.
3. Obejrzyj drugi film, z którego dowiesz się w jaki sposób przedstawiać zgromadzone dane za pomocą diagramu słupkowego.
06.04.2020
Temat: Średnia arytmetyczna - rozwiązywanie zadań.
Czego nauczysz się na tej lekcji?
- rozwiązywać zadania, w których występuje pojęcie średniej arytmetycznej.
Dziś o godz. 8.30 zapraszam na lekcję online na Skype, podczas której rozwiążemy następujące zadania:
Zad.1. Średnia arytmetyczna wieku 27 osobowej grupy dzieci jest równa 14 lat. Gdy do obliczania średniej doliczymy wiek opiekuna, to średnia wzrośnie do 15 lat. Ile lat ma opiekun grupy?
Zad.2. Na statku było 31 marynarzy i kapitan. Średnia wieku marynarzy wynosiła 23 lata. Gdyby liczyć średnią wieku wszystkich marynarzy i kapitana, to wynosiłaby ona 24 lata. Ile lat ma kapitan.
Zad.3. W naszej klasie jest 25 osób i średnia waga ucznia w naszej klasie wynosi 56 kg. W sąsiedniej klasie jest 30 uczniów i średnia waga ucznia w tej drugiej klasie jest równa 51 kg. Jaka jest średnia waga ucznia w tych dwóch klasach? Odpowiedź podaj w postaci liczby mieszanej.
Lekcja będzie trwała ok. 15-20 minut. Przygotuj się do niej wcześniej:
1. Przynieś zeszyt i coś do pisania.
2. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
03.04.2020
Temat: Średnia arytmetyczna.
Czego się nauczysz na tej lekcji?
- obliczać średnią arytmetyczną liczb.
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Dzisiejszy temat nie jest dla Ciebie nowy. Obejrzyj film przypominający czym jest średnia arytmetyczna:
3. Wykonaj w zeszycie zad. 1, 3, 6, 8 str. 300-301.
4. Rozwiązania zadań wraz z wyjaśnieniami znajdziesz tutaj:
01.04.2020
Temat: Ćwiczenia w odczytywaniu danych z wykresów, tabel i diagramów.
Czego się nauczysz na tej lekcji?
- utrwalisz odczytywanie danych z diagramów, wykresów i tabel.
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Wykonaj test:
3. Bardzo proszę, aby po wykonaniu testu, kliknąć „zobacz swój test” i obejrzeć swoje odpowiedzi do zadań. W przypadku nieprawidłowego rozwiązania zadania proszę kliknąć „wyjaśnienie”. Proszę uważnie prześledzić te zadania, które źle wykonałeś.
31.03.2020
Temat: Rozwiązywanie zadań polegających na odczytywaniu danych.
Czego się nauczysz na tej lekcji?
- utrwalisz odczytywanie danych z diagramów, wykresów i tabel.
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Wykonaj w zeszycie zadania z podręcznika: zad. 2, 4, 6, 9, 11 str. 291-295. Zadania są proste, więc mam nadzieję, że wszyscy poradzicie sobie z nimi. Odpowiedzi znajdziecie z tyłu podręcznika, proszę do nich zajrzeć po wykonaniu zadania.
30.03.2020
Temat: Odczytywanie danych z diagramów, wykresów i tabel.
Czego się nauczysz na tej lekcji?
- odczytywać dane z diagramów,
wykresów i tabel.
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Przeczytaj tekst i wykonaj wszystkie ćwiczenia:
UWAGA!
Dziś mam dla Ciebie zadanie domowe.
Będziesz miał na nie tydzień czasu.
- Wejdź na stronę https://learningapps.org/ i utwórz na niej
swoje konto.
- Stwórz grę Milioner z działu
procenty (kliknij „stwórz aplikację”, a potem w „Milioner”).
- Wyślij link do gry na mail wanesa.osewska@o2.pl (w tytule maila wpisz
klasę oraz swoje imię i nazwisko).
- Twoja praca będzie oceniona. Ostateczny termin oddania: 6 kwietnia do godz. 12.00.
- Twoja praca będzie oceniona. Ostateczny termin oddania: 6 kwietnia do godz. 12.00.
25.03.2020
W związku z tym, że nie spotkamy się tak szybko zdecydowałam, że zaczniemy dziś nowy dział: „Statystyka”. Jest to prosty dział, na pewno dacie radę bez mojej pomocy, zwłaszcza, że pewne elementy przerabialiśmy już razem. Będę podsyłać Wam filmy i testy, które pomogą Wam w zrozumieniu tematu.
Czym będziemy się zajmować? Czym jest statystyka? Obejrzyj trzy filmy, które wprowadzą Cię w temat.
- https://pistacja.tv/film/mat00271-czym-jest-statystyka
- https://pistacja.tv/film/mat00272-przedstawianie-danych-tabele-i-wykresy?playlist=487
- https://pistacja.tv/film/mat00273-przedstawianie-danych-wykresy-punktowe-i-liniowe?playlist=487
24.03.2020
Zapraszam dziś do obejrzenia programu telewizyjnego „Jak to działa?”. Odcinek jest zatytułowany „Zmierz się”:
23.03.2020
Moi drodzy!
W czwartek (19 marca) pomyliłam się i zadałam Wam pracę z matematyki chociaż nie mamy wspólnej lekcji w ten dzień. W związku z tym dziś nie będzie żadnych zadań :)
20.03.2020
Temat: Układanie kwadratów.
Na dzisiejszej lekcji proponuję łamigłówkę logiczną „Układanie kwadratów”:
Ciekawe komu z Was uda się wygrać z komputerem? A może macie możliwość zagrać z kimś w domu? Staraj się planować swoje ruchy.
19.03.2020
Temat: Ćwiczenia w rozwiązywaniu zadań procentowych.
Komentarze
Prześlij komentarz