Klasa 6a

25.06.2020

Moi Drodzy!
Dziękuję Wam za pracę, w tym jakże trudnym dla wszystkich roku szkolnym. Nie spotkamy się na zakończeniu roku, więc dziś już chciałabym życzyć Wam udanych wakacji!!! Mam nadzieję, że zobaczymy się we wrześniu :))))))


24.06.2020

Temat: Łamigłówka logiczna “Mosty”.
  1. Połącz mostami wszystkie wyspy (kółka).
  2. Mosty mogą być tylko poziome lub pionowe.
  3. Dwie wyspy mogą być połączone co najwyżej dwoma mostami.
  4. Mosty nie mogą się przecinać i nie mogą przebiegać ponad wyspami.
  5. Liczby na wyspach wskazują ile mostów wychodzi z danej wyspy.
Na diagramie poniżej masz prawidłowo rozwiązane zadanie.


A teraz zadania dla ciebie. Połącz wyspy mostami.

Rozwiązania znajdziesz tutaj:


23.06.2020

Temat: Rozwiązujemy kakuro.

Rozwiąż tyle krzyżówek kakuro, ile masz ochotę.


Sprawdź rozwiązania tutaj:


22.06.2020

Temat: Kakuro czyli krzyżówka liczbowa.

Zasady zabawy:
  1. W pola można wpisywać tylko liczby od 1 do 9, tak aby ich suma była równa podanej liczbie w poziomym lub pionowym bloku.
  2. W jednym bloku żadne dwie liczby nie mogą się powtarzać.
Oto jedno rozwiązane już zadanie:

A teraz zadania dla ciebie. Możesz je wydrukować lub przerysować do zeszytu.


Wskazówka: liczbę 4 można zapisać tylko w jeden sposób jako sumę dwóch różnych liczb jednocyfrowych, a mianowicie 4 = 1 + 3 = 3 + 1.

Miłej zabawy!
Rozwiązania znajdziesz tutaj:


19.06.2020

Temat: Diagramy battleships.

Wypełnij diagramy battleships. Możesz wykonać jeden, dwa lub wszystkie.


Rozwiązania tutaj:


15.06.2020

Temat: Battleships - łamigłówka logiczna.

Rozwiązywanie zadań polega na wypełnieniu diagramu statkami.
  • Podane liczby informują ile pól w danej kolumnie/wierszu zajmują statki.
  • Pod diagramem są umieszczone wszystkie statki, które należy wstawić.
  • Niektóre pola w diagramie są czasami odsłonięte.
  • Symbol ~ oznacza, że w tym polu jest woda.
  • Statki umieszczamy pionowo lub poziomo.
  • Statki nie mogą się stykać nawet narożnikami.
Oto prawidłowo wypełniony diagram:


A teraz diagramy dla ciebie. Możesz je wydrukować lub przerysować do zeszytu.

W pierwszym diagramie jedno pole jest odsłonięte – znajduje się w nim woda. W drugim diagramie są dwa odsłonięte pola – w jednym jest woda, a w drugim część statku.

Miłej zabawy!

Rozwiązania znajdziesz tutaj:

10.06.2020

Temat: Utrwalenie wiadomości z ułamków.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz pojęcie ułamka zwykłego i dziesiętnego,
- utrwalisz działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Wykonaj ćwiczenia interaktywne:


09.06.2020

Temat: Utrwalenie wiadomości z geometrii.

Czego nauczysz się na tej lekcji:
- utrwalisz rozpoznawanie trójkątów i czworokątów oraz ich własności,
- utrwalisz obliczanie miar kątów w trójkątach i czworokątach.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Wykonaj ćwiczenia interaktywne:


08.06.2020

Moi Drodzy!
Skończyliśmy cały, zaplanowany na klasę 5, materiał. Cały czas jednak pracujemy. Proponuję kilka lekcji utrwalających to, czego nauczyliście się w klasie 5.

Temat: Utrwalenie wiadomości z liczb naturalnych.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz wykonywanie działań na liczbach naturalnych,
- utrwalisz cechy podzielności.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Wykonaj ćwiczenia interaktywne:


05.06.2020

Temat: Sprawdzian z działu “Pola figur”.

W dniu dzisiejszym piszesz sprawdzian.

- Na wykonanie sprawdzianu masz czas do jutra (06.06) do godz. 12.00.
- Każdy z rodziców w e-dzienniku dostał kod jednorazowego użycia. Wejdź w link: https://www.testportal.pl/ i na żółtym tle, w białej ramce znajdziesz miejsce na wpisanie kodu. Postępuj zgodnie z tym, co zobaczysz na ekranie.
- Pisz uczciwie, bez pomocy kolegów, koleżanek, rodziców czy innych osób.
- Nie zaglądaj do zeszytu, książek ani internetu.
- Włączyłam opcję “uczciwy rozwiązujący”, co oznacza, że jeśli będziesz w trakcie rozwiązywania sprawdzianu zaglądał w inne miejsca na swoim komputerze/telefonie to wyświetlą się ostrzeżenia.
- Na sprawdzianie jest 14 pytań, na których rozwiązanie masz 40 minut.
- Przygotuj kartkę, długopis - może będziesz chciał w trakcie pisania wykonać jakieś obliczenia.

Powodzenia!


04.06.2020

Temat: Utrwalenie wiadomości o polach figur.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz rysowanie wysokości trójkąta, równoległoboku i trapezu,
- utrwalisz obliczanie pól trójkątów i czworokątów.


1. Zapisz temat lekcji.
2. Wykonaj ćwiczenia interaktywne:


03.06.2020

Temat: Ćwiczenia w obliczaniu pól figur.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz obliczanie pól trójkątów i czworokątów.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Przypomnij wszystkie wzory na pola figur.
3. Wykonaj ćwiczenia interaktywne:


02.06.2020

Temat: Obliczanie pól figur na papierze w kratkę.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jak obliczać pola prostokątów, kwadratów, równoległoboków, rombów, trójkątów i trapezów na papierze w kratkę.

Dziś o godz. 9.00 zapraszam na lekcję online, podczas której wykonamy ćw. 1 str. 102 z zeszytu ćwiczeń.


01.06.2020

Temat: Pole trapezu.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jak obliczyć pole trapezu.


Dziś o godz. 9.30 zapraszam na lekcję online, podczas której nauczymy się jak obliczać pole trapezu oraz rozwiążemy ćw. 4 str. 100 z zeszytu ćwiczeń.


29.05.2020

Dziś zacznę od zapowiedzenia sprawdzianu z działu “Pola figur”. Sprawdzian odbędzie się 05.06.2020 roku w testportal.pl.

Temat: Pole trójkąta.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jak obliczać pole trójkąta.


1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Obejrzyj film:
3. Zapisz w zeszycie:

4. Wykonaj ćw. 4 str. 99 z zeszytu ćwiczeń.
5. Sprawdź, czy prawidłowo rozwiązałeś:


28.05.2020

Temat: Pole rombu.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jak obliczać pole rombu.


Dziś o godz. 09.20 zapraszam na lekcję online, podczas której poznamy wzór na obliczanie pola rombu oraz wykonamy ćw. 1, 2 str. 97 z zeszytu ćwiczeń.


27.05.2020

Temat: Pole równoległoboku.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jak obliczać pole równoległoboku.


Dziś o godz. 09.00 zapraszam na lekcję online, podczas której poznamy wzór na obliczanie pola równoległoboku oraz wykonamy ćw. 3 str. 96 z zeszytu ćwiczeń.


26.05.2020

Temat: Sprawdzian z działu: “Prostopadłościany i sześciany”.

W dniu dzisiejszym piszesz sprawdzian.
  1. Na wykonanie sprawdzianu masz czas do jutra (27.05) do godz. 12.00.
  2. Każdy z rodziców w e-dzienniku dostał kod jednorazowego użycia. Wejdź w link: https://www.testportal.pl/ i na żółtym tle, w białej ramce znajdziesz miejsce na wpisanie kodu. Postępuj zgodnie z tym, co zobaczysz na ekranie.
  3. Pisz uczciwie, bez pomocy kolegów, koleżanek, rodziców czy innych osób.
  4. Nie zaglądaj do zeszytu, książek ani internetu.
  5. Włączyłam opcję “uczciwy rozwiązujący”, co oznacza, że jeśli będziesz w trakcie rozwiązywania sprawdzianu zaglądał w inne miejsca na swoim komputerze/telefonie to wyświetlą się ostrzeżenia.
  6. Na sprawdzianie jest 15 pytań, na których rozwiązanie masz 40 minut.
  7. Przygotuj kartkę, długopis - może będziesz chciał w trakcie pisania wykonać jakieś obliczenia.
Powodzenia!


25.05.2020

Temat: Rysowanie wysokości trapezu.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- co to jest wysokość trapezu,
- jak narysować wysokość trapezu.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Obejrzyj film:
3. Wykonaj ćw. 1,2 str. 100 w zeszycie ćwiczeń.
4. Sprawdź, czy prawidłowo rozwiązałeś:


22.05.2020

Temat: Rysowanie wysokości równoległoboku.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- co to jest wysokość równoległoboku,
- jak narysować wysokości równoległoboku.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Dziś proponuję ci obejrzenie filmu. Bardzo proszę, abyś w zeszycie wykonał rysunki, które pojawią się na filmie:


21.05.2020

Temat: Ćwiczenia w rysowaniu wysokości trójkąta.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz rozpoznawanie wysokości trójkąta,
- utrwalisz rysowanie wysokości trójkąta.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Wykonaj ćw. 1, 2 str. 98.
3. Sprawdź, czy prawidłowo wykonałeś:


20.05.2020

Dziś zaczynamy nowy dział: “Pola figur”. Zapisz w zeszycie nazwę działu.

Temat: Wysokość trójkąta.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- co to jest wysokość trójkąta,
- jak narysować wysokość trójkąta,
- gdzie leżą wysokości w trójkącie ostrokątnym, prostokątnym, rozwartokątnym.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Zapisz pod tematem:

3. Narysuj w zeszycie trzy duże trójkąty: jeden ostrokątny, jeden prostokątny i jeden rozwartokątny. Przygotuj ekierkę.
Obejrzyj film i w zeszycie rysuj wysokości razem z dziećmi wyjaśniającymi temat:


19.05.2020

Zacznę dziś od zapowiedzenia sprawdzianu z działu “Prostopadłościany i sześciany”. Sprawdzian odbędzie się za tydzień, 26 maja, na stronie testportal.pl.

Temat: Utrwalenie wiadomości o prostopadłościanach i sześcianach.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
Czego się nauczysz na tej lekcji?
- utrwalisz pojęcia związane z budową prostopadłościanu i sześcianu,
- utrwalisz pojęcie siatki prostopadłościanu i sześcianu,
- utrwalisz obliczanie pola powierzchni prostopadłościanu i sześcianu,
- utrwalisz obliczanie objętości prostopadłościanu i sześcianu.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Wykonaj zadania. Nie musisz przepisywać treści zadań do zeszytu, tylko rozwiązania.

3. Sprawdź, czy prawidłowo rozwiązałeś:


18.05.2020

Temat: Objętość prostopadłościanu - rozwiązywanie zadań z treścią. 

Czego nauczysz się na tej lekcji? 
- jak rozwiązywać zadania tekstowe związane z objętością prostopadłościanu i sześcianu, 
- utrwalisz obliczanie objętości prostopadłościanu i sześcianu. 

Dziś o godz. 11.00 zapraszam na lekcję online, podczas której rozwiążemy zad.9, 10, 12 str. 243-244 z podręcznika.


15.05.2020

Temat: Jednostki objętości.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- poznasz jednostki objętości,
- jak zamieniać jednostki objętości.


Dziś o godz. 8.30 zapraszam na lekcję online na Skype, podczas której poznamy jednostki objętości, a także nauczymy się zamieniać te jednostki. Następnie wykonamy ćw. 2, 6, 8 str.125-127 z ćwiczeń.


14.05.2020

Temat: Ćwiczenia w obliczaniu objętości prostopadłościanu i sześcianu.

Czego się nauczysz na tej lekcji:
- utrwalisz, jak obliczać objętość prostopadłościanu i sześcianu.


1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Popatrz jeszcze na ciekawą animację dotyczącą objętości:
Jak klikniesz w link zobaczysz to:

- Najedź myszką w miejsca pokazane strzałkami i porusz tymi punkcikami w lewo, w prawo.
- Zobacz co się wydarzy z kolorową figurą.
- Przyjrzyj się jak zmienią się wymiary prostopadłościanu i jego objętość.
2. Wykonaj ćwiczenie interaktywne:
3. Udaj się na stronę:
Znajdziesz na niej aplikację do rzutu kostką. Rzuć trzykrotnie kostką i oblicz w zeszycie objętość prostopadłościanu o wymiarach wylosowanych przez kostkę.


13.05.2020

Temat: Obliczanie objętości prostopadłościanu i sześcianu.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz obliczanie objętości prostopadłościanu i sześcianu.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Obejrzyj film:
3. Wykonaj ćw. 2, 3 str. 122 z zeszytu ćwiczeń.
4. Sprawdź rozwiązania:


12.05.2020

Temat: Objętość prostopadłościanu i sześcianu.

Czego się nauczysz na tej lekcji?
- obliczać objętość prostopadłościanu i sześcianu.


1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Obejrzyj uważnie film:
3. Wykonaj w zeszycie rysunki i zapisz notatkę:


4. Wykonaj ćwiczenie interaktywne:


11.05.2020

Temat: Objętość figury - ćwiczenia.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz obliczanie objętości figury za pomocą sześcianów jednostkowych.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Wykonaj ćw. 1, 2, 4 str. 120-121.
3. Sprawdź rozwiązania tutaj:

08.05.2020

Dziś zaczniemy od kartkówki z prostopadłościanów i sześcianów.
Przygotuj kartkę, linijkę, ołówek i długopis. Mogą ci być potrzebne. Na rozwiązanie kartkówki masz 30 minut a do rozwiązania jest tylko 10 zadań.
Kartkówkę należy wykonać do 9 maja do godz. 12.00.
Powodzenia!

Kartkówka tutaj:

Temat: Objętość i jednostki objętości.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- czym jest objętość,
- jakie są podstawowe jednostki objętości,
- jak obliczać objętość figury za pomocą sześcianów jednostkowych.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Obejrzyj filmy:
3. Wykonaj ćwiczenie interaktywne:



07.05.2020

Temat: Ćwiczenia w kształtowaniu podstawowych pojęć o prostopadłościanach i sześcianach.

Czego się nauczysz na tej lekcji?
- utrwalisz pojęcia związane z budową prostopadłościanu i sześcianu,
- utrwalisz pojęcie siatki prostopadłościanu i sześcianu,
- utrwalisz obliczanie pola powierzchni prostopadłościanu i sześcianu.


1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń:
  • ćw. 2 str. 113
  • ćw.1 str.116
  • ćw. 3, 4 str. 118
3. Sprawdź, czy prawidłowo rozwiązałeś:


06.05.2020

Temat: Prostopadłościany i sześciany – ćwiczenia.

Czego się nauczysz na tej lekcji?
- utrwalisz pojęcia związane z budową prostopadłościanu i sześcianu,
- utrwalisz pojęcie siatki prostopadłościanu i sześcianu,
- utrwalisz obliczanie pola powierzchni prostopadłościanu i sześcianu.


1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Dziś proponuję Ci gry interaktywne. Nic nie musisz zapisywać w zeszycie.


05.05.2020

Temat: Zamiana jednostek pola.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jak zamieniać jednostki pola.


Dziś o godz. 8.30 zapraszam na lekcję online, podczas której narysujemy graf łączący wszystkie poznane na poprzedniej lekcji jednostki oraz wykonamy zadanie.




04.05.2020


Temat: Jednostki pola.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jakie znamy jednostki pola,
- jakie są zależności między jednostkami pola,
- jak zamieniać jednostki pola.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Obejrzyj filmy:
3. Zapisz w zeszycie notatkę:



30.04.2020

Temat: Ćwiczenia w obliczaniu pola powierzchni prostopadłościanu i sześcianu.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz, jak obliczać pole powierzchni prostopadłościanu i sześcianu.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Dziś proponuję ci wykonanie ćwiczeń interaktywnych:


29.04.2020

Temat: Obliczanie pola powierzchni prostopadłościanu i sześcianu.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz, jak obliczać pole powierzchni prostopadłościanu i sześcianu.


Dziś o godz. 09.30 zapraszam na lekcję online na Skype, podczas której wykonamy poniższe zadanie.

1. Przynieś zeszyt, linijkę, długopis i ołówek.
2. Zapisz w zeszycie temat lekcji.


28.04.2020

Temat: Pole powierzchni prostopadłościanu i sześcianu.

Czego się nauczysz na tej lekcji?
- obliczać pole powierzchni prostopadłościanu i sześcianu.


1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. W klasie 4 nauczyliśmy się, jak obliczać pole prostokąta i kwadratu. Obejrzyj film, który przypomni ci jak to robić. Będzie nam to potrzebne. Jeśli pamiętasz, jak obliczać pole prostokąta nie musisz go oglądać.
3. Teraz nauczymy się, jak obliczać pole powierzchni prostopadłościanu i sześcianu.
Obejrzyj film:
W filmie będą opowiadali o wzorach, nie przejmuj się jeśli nie zrozumiesz tej części. Do niczego nie będzie ci potrzebna.
4. Przerysuj i przepisz przykłady do zeszytu.



27.04.2020

Temat: Siatka prostopadłościanu.

Czego się nauczysz na tej lekcji?
- rozpoznawać i rysować siatkę prostopadłościanu i sześcianu

1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Zapoznaj się z lekcją na
3. Spójrz, jak można narysować siatkę prostopadłościanu
Wykonaj rysunek z filmu w zeszycie.


24.04.2020

Dziś rozpoczynamy nowy dział: “Prostopadłościany i sześciany”. Napisz nazwę działu w zeszycie.

Temat: Budowa prostopadłościanu i sześcianu.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jak zbudowany jest prostopadłościan i sześcian,
- czym jest wierzchołek, krawędź, podstawa i ściana boczna bryły,
- ile ścian, krawędzi i wierzchołków ma prostopadłościan i sześcian,
- jak narysować prostopadłościan i sześcian na papierze w kratkę,
- jak obliczyć sumę długości krawędzi prostopadłościanu.


1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Obejrzyj bardzo uważnie film:
3. Wykonaj w zeszycie rysunek prostopadłościanu i sześcianu. Jeśli nie pamiętasz jeszcze jak to zrobić obejrzyj film od minuty 7:14 do 10:20:
4. Zapisz w zeszycie i rozwiąż zadanie:
Oblicz sumę długości krawędzi prostopadłościanu o wymiarach 3 cm, 1 cm, 7 cm.


23.04.2020

Temat: Utrwalenie wiadomości o liczbach całkowitych.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz, jak zaznacza się liczby na osi liczbowej,
- utrwalisz, jak porównuje się liczby całkowite,
- utrwalisz wykonywanie działań na liczbach całkowitych,
- utrwalisz pojęcie liczby przeciwnej.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Wykonaj poniższe zadania. Możesz to zrobić w zeszycie lub na wydrukowanej karcie.

3. Wykonaj zdjęcie tym rozwiązaniom i prześlij na mail: wanesa.osewska@o2.pl w tytule wpisując klasę oraz imię i nazwisko. Bardzo proszę, aby twoja praca z dzisiejszej lekcji została wysłana najpóźniej do poniedziałku (27.04) do godziny 10.00. Otrzymasz za nią ocenę. W razie jakichkolwiek problemów z przesłaniem pracy proszę o wiadomość w e-dzienniku lub na Skype.


22.04.2020

Temat: Ćwiczenia w wykonywaniu działań na liczbach całkowitych.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz, w jaki sposób wykonywać działania na liczbach całkowitych z zachowaniem kolejności wykonywania działań.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Dziś proponuję ci ćwiczenia interaktywne. Jeśli okażą się dla ciebie zbyt trudne do wykonania w pamięci to wyjmij zeszyt, rozwiąż tam podane przykłady i zaznacz prawidłową odpowiedź.


21.04.2020

Temat: Kolejność działań na liczbach całkowitych.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- w jaki sposób wykonywać przykłady z liczb całkowitych, w których wystąpi więcej niż jedno działanie,
- utrwalisz kolejność wykonywania działań,
- utrwalisz wykonywanie działań na liczbach całkowitych.


Dziś o godz. 09.00 zapraszam na lekcję online na Skype, podczas której rozwiążemy zadanie.

Lekcja będzie trwała ok. 20 minut. Przygotuj się do niej wcześniej:
1. Przynieś zeszyt i coś do pisania.
2. Zapisz w zeszycie temat lekcji.


20.04.2020

Temat: Sprawdzian z działu: “Ułamki dziesiętne”

W dniu dzisiejszym piszesz sprawdzian.
  • Na wykonanie sprawdzianu masz czas do jutra (21.04) do godz. 12.00.
  • W link możesz wejść tylko raz.
  • Pisz uczciwie, bez pomocy kolegów, koleżanek, rodziców czy innych osób!
  • Nie zaglądaj do zeszytu, książek ani internetu.
  • Włączyłam opcję “uczciwy rozwiązujący”, co oznacza, że jeśli będziesz w trakcie rozwiązywania sprawdzianu zaglądał w inne miejsca na swoim komputerze/telefonie to wyświetlą się ostrzeżenia.
  • Na sprawdzianie jest 20 pytań, na których rozwiązanie masz 20 minut.
  • Przygotuj kartkę, długopis - może będziesz chciał w trakcie pisania wykonać jakieś obliczenia.
Powodzenia!

W związku z zaistniałą sytuacją, która miała dziś miejsce podczas pisania sprawdzianu (ktoś wpisał się jako lola lula) podjęłam decyzję o utworzeniu nowego testu. 

Należy kliknąć w poniższy link, na żółtym pasku zobaczycie miejsce do wpisania kodu a potem klikamy "rozwiąż test" i postępujemy zgodnie z tym, co się wyświetli na ekranie.

Skąd wziąć kod? Każdy z was w e-dzienniku dostanie kod, który należy wpisać. Jeśli ktoś nie może odczytać w e-dzienniku to proszę do mnie napisać na skype. Wyślę kod również tą drogą.

Sprawdzian tutaj:


17.04.2020

Temat: Potęgowanie liczb całkowitych.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- jak potęgować liczby ujemne.


Dziś o godz. 09.30 zapraszam na lekcję online na Skype, podczas której nauczymy się potęgować liczby ujemne i wykonamy poniższe zadanie.

Lekcja będzie trwała ok. 20 minut. Przygotuj się do niej wcześniej:
1. Przynieś zeszyt i coś do pisania.
2. Zapisz w zeszycie temat lekcji.


16.04.2020

Temat: Ćwiczenia w mnożeniu i dzieleniu liczb całkowitych.

Czego nauczysz się na tej lekcji?
- utrwalisz, jak mnożyć i dzielić liczby całkowite.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Wykonaj w ćwiczeniach ćw. 3, 4, 8, 9 str. 111-112.
3. Sprawdź rozwiązania tutaj:


15.04.2020

Temat: Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych.

Czego się nauczysz na tej lekcji?
- jak mnożyć i dzielić liczby całkowite.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Obejrzyj film:
3. Wykonaj w zeszycie poniższą tabelkę, która decyduje jaki znak będzie miał wynik mnożenia i dzielenia dwóch liczb.

4. Wykonaj poniższe ćwiczenia interaktywne. Pamiętaj, ustal najpierw znak wyniku (zgodnie z powyższą tabelką) a następnie pomnóż lub podziel liczby.


08.04.2020

Temat: Łamigłówka logiczna Sudoku.

Czego się nauczysz na tej lekcji?
- rozwiniesz logiczne myślenie.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Dziś proponuję ci rozwiązywanie łamigłówki Sudoku. Nie jest to tradycyjna wersja, tylko uproszczona. Jednak jeśli nie znasz tej zabawy, to warto rozpocząć właśnie od takiej.

Zasady są następujące:
Do pustych okienek wpisz numery od 1 do 4 w taki sposób, aby każdy numer znalazł się w całej tabeli tylko jeden raz w każdym rzędziew każdej kolumnie i w każdym kwadracie 2 na 2.

Spójrz, co jest rzędem, kolumną i kwadratem 2 na 2. Zaznaczyłam ci odpowiednim kolorem.

Oto przykładowo rozwiązane sudoku:

3. Łamigłówki sudoku znajdziesz w poniższym linku. Wykonaj tyle, ile masz ochotę. Możesz je wykonać w komputerze lub wydrukować.
4. A może masz ochotę na trudniejsze sudoku?
Plansza jest większa, jednak zasady są takie same. Poza jedną: teraz należy wpisać liczby od 1 do 9. Link do gry:


07.04.2020

Zacznę dziś od zapowiedzenia sprawdzianu z ułamków dziesiętnych. Odbędzie się 20 kwietnia 2020 r. Forma sprawdzianu i dokładna godzina zostanie podana po Świętach.

Temat: Ćwiczenia w odejmowaniu liczb całkowitych.

Czego się nauczysz na tej lekcji?
- utrwalisz, jak pamięciowo odejmować liczby całkowite.


1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Wykonaj w ćwiczeniach ćw. 4 (a,b), 6 str.110.
3. Sprawdź, czy prawidłowo rozwiązałeś:
4. Zagraj w grę interaktywną “O rety! Krety!”:


06.04.2020

Dzisiaj zaczniemy od kartkówki z dodawania liczb całkowitych.
  1. Do rozwiązania masz 16 przykładów.
  2. Na każdy przykład masz maksymalnie 2 minuty.
  3. Twoja praca będzie oceniana.
  4. Osoba, która w najkrótszym czasie rozwiąże cały test prawidłowo dostanie 6. Pamiętaj o tym, że lepiej zrobić wolniej a dobrze, niż szybko i źle. Jeśli z jakiegoś powodu zawiesi się łącze internetowe to proszę daj znać na Skype. Pamiętaj jednak, że nie siedzę na Skype całą dobę :)
  5. Osoba, u której na końcu pojawi się ocena niedostateczna lub dopuszczająca będzie mogła ocenę poprawić. Proszę zgłosić do mnie chęć poprawy, a wtedy przygotuję nowy test.
  6. Kartkówkę należy wykonać najpóźniej do: 6 kwietnia do godz. 17.00.
  7. Pracuj uczciwie.
Powodzenia!
Kartkówka tutaj:

Temat: Odejmowanie liczb całkowitych.

Czego się nauczysz na tej lekcji?
- jak odejmować liczby całkowite.


Dziś o godz. 10.00 zapraszam na lekcję online na Skype, podczas której nauczymy się jak odejmować liczby całkowite a następnie wykonamy poniższe zadanie.
Lekcja będzie trwała ok. 15-20 minut. Przygotuj się do niej wcześniej:
1. Przynieś zeszyt i coś do pisania.
2. Zapisz w zeszycie temat lekcji.


03.04.2020

Temat: Ćwiczenia w dodawaniu liczb całkowitych za pomocą osi liczbowej.

Czego się nauczysz na tej lekcji?
- utrwalisz, jak dodawać liczby całkowite.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Przygotuj oś liczbową, żeby było łatwiej wykonywać Ci ćwiczenia.
3. Wykonaj ćwiczenia:


02.04.2020

Temat: Dodawanie liczb całkowitych za pomocą osi liczbowej.

Czego się nauczysz na tej lekcji?
- jak dodawać liczby całkowite.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Obejrzyj film, ale tylko do minuty 4:50. Zobaczysz, jak łatwo można dodawać liczby całkowite na osi liczbowej:
3. W zeszycie masz już narysowaną oś liczbową (przy temacie liczby całkowite na osi liczbowej). Możesz z niej korzystać wykonując dodawanie.
Zapisz w zeszycie zadanie:

Pewnie zastanawiasz się po co tyle nawiasów? Dwa znaki matematyczne jak + i – nie mogą stać obok siebie. Muszą być oddzielone nawiasem. Czasem też przyjęło się stawiać nawias z przodu. Zobacz, że jak postawisz nawias to nawet lepiej widać liczby ujemne.

4. Sprawdź czy prawidłowo rozwiązałeś wszystkie przykłady:


01.04.2020

Temat: Porównywanie liczb całkowitych.

Czego się nauczysz na tej lekcji?
- jak porównywać liczby całkowite.


1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Obejrzyj film
3. Uważnie przyjrzyj się przykładom i przepisz je do zeszytu:

4. Wykonaj ćwiczenia:

31.03.2020

Temat: Liczby całkowite na osi liczbowej.

Czego się nauczysz na tej lekcji?
- jak znaleźć miejsce liczby całkowitej na osi liczbowej,
- jak zaznaczać i odczytywać liczby całkowite na osi liczbowej.


1.Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Obejrzyj film wprowadzający w temat:
3. Narysuj w zeszycie oś liczbową:

4. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń ćw. 1, 2, 3 i 4 str. 104 i 105.
5. Sprawdź, czy prawidłowo wykonałeś ćwiczenia:




30.03.2020

Zaczniemy dziś nowy dział. Zdecydowałam, że będą to: „Liczby całkowite”. W Internecie jest dużo materiałów na ten temat, wyszukam je dla Was i będę podsyłać. Za ich pomocą będziecie w stanie zrozumieć poszczególne tematy.

Temat: Liczby ujemne.

Czego się nauczysz na tej lekcji?
- jakie liczby nazywamy całkowitymi, jakie ujemnymi, a jakie przeciwnymi,
- gdzie występują liczby całkowite.

1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2. Obejrzyj film 
3. Zanotuj w zeszycie:
4. Pod filmem, który dziś oglądałeś znajdują się:
Info    Przygotowanie    Transkrypcja    Do Pobrania    Ćwiczenia
Kliknij w „Ćwiczenia” i wykonaj trzy ćwiczenia, które się tam znajdują.


26.03.2020

Temat: Czy miary towarzyszą nam w codziennym życiu?

Zapraszam dziś do obejrzenia programu telewizyjnego „Jak to działa?”. Odcinek jest zatytułowany „Zmierz się”:


25.03.2020

Temat: Szacowanie wyników działań.

Dowiesz się dzisiaj co to jest szacowanie i kiedy w życiu codziennym możemy go używać.
Obejrzyj film: 
a następnie obejrzyj film na stronie:


24.03.2020

Temat: Łamigłówka logiczna tangram.

Tangram jest to chińska łamigłówka składająca się z siedmiu elementów (tanów). Znany jest od 3000 lat.
Narysuj na papierze w kratkę taki tangram (policz dokładnie kratki) lub wydrukuj już gotowy tangram z internetu. Rozetnij go po liniach. Możesz pokolorować każdą część, jeśli masz ochotę.


Zasady układania figur za pomocą tangramu:
  1. Do każdego obrazka musisz wykorzystać wszystkie siedem elementów.
  2. Elementy nie mogą na siebie nachodzić.
  3. Elementy można odwracać na drugą stronę.
Ułóż tyle obrazków, ile masz ochotę.



Jeśli spodobało Ci się układanie obrazków za pomocą tangramu to więcej zabaw znajdziesz tutaj:
Udanej zabawy.


23.03.2020

Temat: Układanie kwadratów.

Na dzisiejszej lekcji proponuję łamigłówkę logiczną „Układanie kwadratów”:
Ciekawe komu z Was uda się wygrać z komputerem? A może macie możliwość zagrać z kimś w domu? Staraj się planować swoje ruchy.


20.03.2020

Temat: Ciekawe mnożenia.

Przygotuj kalkulator, jeśli nie masz to na pewno znajdziesz wbudowany w telefonie lub komputerze.

Jeśli nie wiesz, jak działa kalkulator obejrzyj film:
Wykonaj podane zadania. Nic nie musisz zapisywać w zeszycie! Symbol x oznacza mnożenie.

Zadanie 1. Oblicz w pamięci lub za pomocą kalkulatora. Zapisuj na kartce otrzymane wyniki.
1 x 1 =
11 x 11 =
111 x 111 =
1111 x 1111 =
11111 x 11111 =
Czy potrafisz przewidzieć wynik działania 111111 x 111111?
Sprawdź swoje przypuszczenia na kalkulatorze.

Zadanie 2. Oblicz w pamięci lub za pomocą kalkulatora. Pamiętaj o kolejności wykonywania działań (najpierw mnożenie, potem dodawanie). Zapisuj na kartce otrzymane wyniki.
1 x 9 + 2 =
12 x 9 + 3 =
123 x 9 + 4 =
1234 x 9 + 5 =
12345 x 9 + 6 =
Czy potrafisz przewidzieć wynik działania 123456 x 9 + 7?
Sprawdź swoje przypuszczenia na kalkulatorze.

Zadanie 3. Oblicz w pamięci lub za pomocą kalkulatora. Zapisuj na kartce otrzymane wyniki.
4 x 4 =
34 x 34 =
334 x 334 =
3334 x 3334 =
33334 x 33334 =
Czy potrafisz przewidzieć wynik działania 333334 x 333334?
Sprawdź swoje przypuszczenia na kalkulatorze.


19.03.2020

Temat: Działania na ułamkach dziesiętnych - ćwiczenia.

Przypomnij wykonywanie wszystkich działań na ułamkach dziesiętnych a następnie wykonaj ćwiczenie:

Komentarze